Reklamácia a oprava drona v spoločnosti DJI

V tomto článku by som Vám rád priblížil postupy reklamácie spoločnosti, ktorá sa radí medzi top firmy produkcie vo svete dronov a stabilizovanej techniky. Poslednú dobu dostávame informácie o skúsenostiach s technickou podporou a spôsob riešenia problému ich zariadenia. Popíšem Vám celkový postup ako prebieha reklamácia, až po jej vyriešenie.

Krok 1

Rozhodnúť sa, ktorým smerom ísť je smerodajné. Ak ste koncový zákazník a zakúpili ste si dron strednej, alebo nižšej triedy určite využite Vášho dodávateľa. Veľkoodberateľov posudzujú reklamácie o niečo rýchlejšie ako klasického koncového spotrebiteľa.

Ak však vlastníte dron, ktorý Vám havaroval a je to vašou vinou, doporučujem začatím prvého kroku.

Zaregistrujete sa na stránkach DJI, kde bohužiaľ nieje ani česká a ani slovenská lokalizácia.
Ak by ste mali problém s registráciou, využite prehliadač GOOGLE CHROME s jeho vstavanou funkciou automatického prekladu, kde Vám ako tak pomôže sa zorientovať na registráciu.

Po zaregistrovaní kliknete na položku repair service: kliknúť tu. Po presmerovaní na stránku kliknete na položku Online Repair Request a vyplníte základné informácie.

  • Výber kontinentu
  • Výber krajiny, kde sa nachádzate
  • Sériové číslo
  • Popis závady
  • Výber konkrétneho produktu

Po ukončení týchto krokov Vám zašlú email o inštrukciách, ktorý príde do 3 pracovných dní. Následne na Vaše náklady zašlete zabalené zariadenie poštou na adresu:

DJI GMBH
SUPPORT DEPARTMENT
Industriestrasse 12
97618 Niederlauer
Germany

Príprava balíka na odoslanie

Ako aj samotná firma deklaruje v maily, zasielajte len samostatné zariadenie bez batérií, príslušenstva, pamäťových kariet a iných doplnkov, ktoré by sa Vám už nemuseli vrátiť po oprave späť.

Ak sa Vám pokazil dron tak zasielate samotný dron bez ovládača, vrtúľ, kariet, batérií. Ak si nieste istý, že je porucha v drone, alebo v ovládači drona napíšte na online podporu a oni Vás ochotne odnavigujú čo máte zaslať v balení.

Pred zabalením si dôkladne vytvorte fotodokumentáciu zariadenia a zamerajte sa na poznávacie značky:

  • Sériové číslo
  • Vizuálne odlišnosti na vašom drone ako škrábance, lomy, praskliny, strata farby a iné
  • Odfoťte si obsah balenia a spôsob balenia
  • Zabaľte originálnu krabicu do inej pre ochranu originálneho balenia a obsahu

Doporučenie:

Neposielajte drahšie zariadenia prostredníctvom slovenskej pošty nakoľko do Nemecka je poistenie zásielky veľmi nízke a to do 420 eur a ak sa Vám zásielka po ceste stratí, nebudú Vám preplácať celú cenu ale do maximálnej výšky. Zároveň celý proces reklamácie na pošte presahuje 60 dní. Preto doporučujem využiť síce drahšiu, ale o to bezpečnejšiu prepravu prostredníctvom DHL, UPS a inými súkromnými dopravcami, ktorí sú omnoho flexibilnejší ako Slovenská Pošta.

Bohužiaľ máme negatívne skúsenosti so spoločnosťou Slovenská Pošta, ktorá pristupuje k problémom veľmi laxne. Z vlastnej skúsenosti po stratení zásielky do Nemecka mi pošta dala telefónne číslo na nemeckú poštu a hodila ma do mora problémov. V nemeckej pošte je audio-automat s tónovou voľbou, ktorá je výhradne v nemčine a trafiť požadovanú voľbu je ako národná bločková lotéria. Operátori Germany POST nevedia dobre po anglicky a pripomína Vám to maturitné ústne skúšky z angličtiny, kde každý druhý operátor kokce a nevie sa prejaviť.

Kontrolujte svoju zásielku a jej pohyb:

Väčšina prepravných spoločností Vám dá možnosť sledovania zásielok a priebežne doporučujem sledovať zásielku doručenia spoločnosti DJI.

Krok 2

Po doručení zásielky do spoločnosti drona sa nezľaknite toho, že firma Vás bude informovať o obdržaní zásielky o niekoľko dní po oficiálnom doručení kuriérom. Bohužiaľ z priamych zdrojov má DJI obrovské množstvo reklamácií o opráv, že nestíha naskenovať prijatú zásielku do ich systému. Preto Vám pár dní budú na telefonickej linke DJI +49 9771 1773 000 úpenlivo tvrdiť, že zásielka ešte nieje z pošty spracovaná a nachádza sa v triediacom stredisku pre konkrétne technické oddelenie.

Po niekoľkých dňoch Vám príde dlho očakávaný email o začatí procesu zhodnocovania závady.

Krok 3

Diagnostika trvá zhruba 1-2 pracovné dni, po ktorej Vám príde opätovne email o tom, koľko Vás bude následná oprava stáť. Ak je dron v záruke, tento krok by mal byť preskočený s reportom, že vaša vada bude opravená so zľavou na poplatku na náhradné diely a prácu.

Ale …

Často krát sa stáva, že spoločnosť Vám bude deklarovať mechanické poškodenie drona. V tejto časti sa už musíte brániť foto dokumentáciou, že Váš dron nebol poškodený ak sa jedná o reklamáciu, alebo ak bol následok havárie technická závada, pošlite im LOG z vášho drona. Pri veľkej miere nátlaku a ofenzívy spoločnosť zvykne prehodnotiť postoj a buď Vám to opravia zdarma, alebo za nižší poplatok. Je to individuálny proces, ktorý je posudzovaný osobitne a keď zistia, že naozaj ste spôsobil škodu sám, tak Vám neodpustia nič.

Po vygenerovaní cenovej ponuky prichádza bod uhradenia servisu online, alebo prevodom na ich účet. Tento proces trvá opäť až 5 pracovných dní a vôbec nemusíte platiť urýchlené platby, nakoľko párujú platby veľmi pomaly. Využite klasickú SEPA platbu, ktorá je v ich systéme viditeľná.

Hlavne si dávajte pozor na platobné údaje a aj variabilný symbol, ktorý býva číslo CASE, nepomýľte sa, pretože Vám to opäť predĺži dobu návratu zariadenia domov.

Krok 4

Spoločnosť Vám zašle informácie o zásielke a jej sledovacie číslo. Našťastie DJI si uvedomuje problémy so štátnymi doručovateľmi, tak využívajú súkromných prepravcov najčastejšie UPS alebo DHL. Zásielka je veľmi rýchlo doručovaná, v rozmedzí dvoch až piatich pracovných dní od odoslania a závislosti lokality, kde sa nachádzate.

Na čo si dávať pozor po doručení zásielky?

Ešte sa neradujte, že už máte drona doma. Je to len polovičná výhra. V prvom rade skontrolujte balenie, či Vám naozaj zaslali vaše zariadenie. Z vlastnej a aj skúsenosti mojich kolegov sa nám stalo, že DJI zaslalo úplne iný dron tzv. (Refurbished Unit).

Je to jednotka, ktorá je opravená po inom zákazníkovi do stavu rovnakej kvality ako nový dron, ale …

Stáva sa však, že na zariadení Vám budú chýbať krytky, gumené podložky, záslepky, malé komponenty ako krytka, skrutka. Ďalej sa stretávame s polovičatou opravou, ktorá síce rieši problém po náraze, ale nevymenia všetky dotknuté komponenty.

Po obdržaní zariadenia si najprv prekontrolujte základné funkcie a zároveň si skontrolujte, či vaša závada bola odstránená do stavu plnej funkčnosti. Nikdy nelietajte na plný výkon. Testujte zariadenie zľahka a na polovičný výkon.

Po tomto dôkladnom preverení drona už môžete stroj na plno využívať.
Nikdy sa nesnažte svojpomocne opravovať a upravovať dron, je to letecká technika, ktorá by mohla niekoho zraniť.